Klientka zraniona nożem w sklepie. Duża sieć supermarketów musiała zapłacić odszkodowanie

W grudniu 2020 roku, decyzją Sądu Rejonowego dla Warszawy Woli w Warszawie, zakończył się proces dotyczący zdarzenia, do którego doszło ponad 5 lat wcześniej, 18 lipca 2015 roku. Przyznane zostało odszkodowanie za nietypowy wypadek podczas zakupów w jednym z supermarketów dużej zagranicznej sieci. Klientka zraniła się w nogę nożem, którego całe ostrze wystawało na sztorc ze sklepowego wózka z towarami. Nóż w wózku leżał bez opakowania. Błąd ludzki pracowników sklepu…

– To miały być szybkie zakupy w letnie sobotnie popołudnie – wspomina poszkodowana. – Podjechaliśmy pod sklep całą rodziną. Mąż z córkami został w aucie, a ja weszłam do środka głównie po wodę mineralną, gdyż to był bardzo ciepły dzień. Ubrana byłam w sandałki i w sukienkę przed kolana. Gdy już kierowałam się w stronę kas, podeszłam na chwilę do jednego z regałów. Stał przy nim sklepowy wózek, wypełniony przecenionymi towarami. Wykonując zwrot ciała przy tym wózku nagle poczułam ból i ciepło zalewające lewą nogę. Spojrzałam w dół i z przerażeniem zobaczyłam, że mam rozpłatane ciało pod kolanem i z głębokiej rany leje się krew, spływając do buta. Zaczęłam krzyczeć z bólu i przerażenia, jednocześnie rozglądając się, by znaleźć przyczynę tego, co się stało. Zobaczyłam, że z wózka wystaje na sztorc długie ostrze noża.

Kobiecie rzucili się na pomoc klienci oraz pracownicy sklepu.

– Okazało się, że w sklepie nie ma apteczki, krew jeden z klientów tamował chusteczkami higienicznymi, a pracownicy sklepu z zaplecza przynieśli twarde, zielone jednorazowe ręczniki, które spotkać można w WC do wycierania rąk – relacjonuje poszkodowana. – Potem w swoich oświadczeniach podali, że moja rana nie krwawiła… Ze sklepu do wezwanej karetki wynieśli mnie ratownicy medyczni z pogotowia. Noga musiała zostać prześwietlona, by sprawdzić czy w ranie nie ma odłamków ceramicznego ostrza, ze względu na to, że było wyszczerbione. Założono mi 16 szwów.

Po powrocie do domu zaczął się ciężki okres. Niemożliwość pracy, problem z chodzeniem, z wykonywaniem codziennych czynności i obowiązków, zaprzestanie aktywności fizycznej. Zmarnowany urlop. Najpierw ból i puchnięcie rany, potem duża trwała blizna i zniekształcenie kolana, a także następstwa psychologiczne.

– To, że ze sklepu, w którym często robiłam zakupy trafiłam ranna do szpitala, było dla mnie szokiem – wyznaje poszkodowana. – Tym większym, gdy pomyślałam, że na zakupy miała iść ze mną córka i to ona mogła zostać ranna, być może jeszcze gorzej ode mnie. Zaczęłam bać się chodzić na zakupy, a sklepy tej sieci ja i moi najbliżsi omijamy od czasu wypadku, czyli już od ponad 5 lat. Zaczęłam bać się też o swoje dzieci, bo doświadczyłam, że w znanym i pozornie bezpiecznym miejscu nagle może coś się stać.

Co ciekawe, w sklepie w którym miało miejsce opisywane zdarzenie z nożem, 5 lat wcześniej już doszło do głośnego wypadku. Poszkodowane w nim było dziecko, a wysokie odszkodowanie – decyzją sądu – musiał wypłacić producent wadliwie zabezpieczonego towaru.

– W dzień wypadku zadzwoniła do mnie przedstawicielka sieci i zaczęła mówić, że „to straszne, że akurat…” Myślałam, że chodzi jej o to, że przytrafiło się to akurat mnie, która z siecią służbowo współpracuje, ale ona dokończyła „… w tym sklepie, w którym już był wypadek”. No cóż, Polak i po szkodzie głupi! – opowiada poszkodowana. – Ja jednak miałam zamiar działać dalej mądrze nie głupio, stąd od razu po wypadku skontaktowałam się z Centrum Dochodzenia Odszkodowań „MARSHALL” Sp. z o.o., z którym też miałam przyjemność wcześniej współpracować. Miałam szczęście, że już kilka dni po wypadku mogłam osobiście spotkać się w swoim mieście z przedstawiciele spółki. Zdecydowali, że zajmą się moją sprawą i ruszyła machina, która po prawie 5,5 roku doprowadziła do pozytywnego finału – korzystnego dla mnie wyroku sądu i wypłaty satysfakcjonującego mnie odszkodowania przez ubezpieczyciela sieci sklepów. Było to w sumie 18 tysięcy złotych. Nastawiłam się na cierpliwe oczekiwanie na finał sprawy i bez problemu, z profesjonalnym wsparciem, doczekałam się!

LC

Ostatnie wpisy

Kategorie

Kategorie

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a my postaramy się odpowiedzieć na wszystkie pytania.

Jak działamy?

Schemat obsługi:

Audyt ubezpieczeniowy

Przygotowanie audytu w  celu weryfikacji ryzyka oraz potrzeb klienta

Kwalifikacja ryzyka do ubezpieczenia

Stworzenie zapytania ofertowego, określenie przedmiotu i zakresu ubezpieczenia  z uwzględnieniem specyfiki działalności klienta

Analiza ofert rynkowych

Uzyskanie ofert ubezpieczeniowych z rynku

Negocjacje z zakładami ubezpieczeń

Optymalizacja warunków ubezpieczeniowych, negocjacja stawek oraz franszyz ubezpieczeniowych

Rekomendacja ubezpieczeniowa

Przygotowanie zestawienia  ofert z  opisem, porównaniem  propozycji ubezpieczeń, ogólnych warunków.

Wybór oferty przez klienta

Klient wybiera  propozycję ubezpieczenia na podstawie rekomendacji pisemnej i/ lub ustnej

Akceptacja ubezpieczonego

Pisemna akceptacja programu zaproponowanego przez brokera

Obsługa posprzedażowa

Przygotowanie dokumentacji, monitorowanie wznowień i płatności składek, do ubezpieczenia do aktualnej polisy, składania oświadczeń i dokonywania  wypowiedzeń zawartych umów  ubezpieczeniowych

Informacje dla klientów

  1. Poszukującemu ochrony ubezpieczeniowej, Ubezpieczającemu, Ubezpieczonemu lub Uprawnionemu z umowy ubezpieczeniowej zwanej dalej klientem, przysługuje prawo do zgłaszania reklamacji do Marshal sp. Z o.o. w związku ze świadczonymi  przez Spółkę usługami, w formie:
    1. elektronicznej – za pomocą poczty elektronicznej na adres reklamacje@marshal.pl
    2. pisemnej lub osobiście w siedzibie Marshal sp. Z o.o., lub przesyłką pocztową na następujący adres: ul. Wojska Polskiego 13, 58-200 Dzierżoniów
    3. ustnej lub telefonicznej:  tel. 74 832 17 21, INFOLINIA: 801 08 07 66- w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00- 16:00.
  2. Marshal sp. Z o.o. zobowiązana jest rozpatrzyć reklamację i udzielić odpowiedzi bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, jeżeli udzielenie odpowiedzi w powyższym terminie nie jest możliwe, Klient zostanie w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji , powiadomiony o przyczynach opóźnienia, okolicznościach podlegających dalszemu wyjaśnieniu oraz o przewidywanym terminie udzielenia odpowiedzi, nie dłuższym jednak niż 60 dni od daty wpływu reklamacji.
  3. Marshal sp. Z o.o. zobowiązana jest udzielić informacji w postaci papierowej lub za pomocą innego trwałego nośnika informacji, albo pocztą elektroniczną – o ile Klient złożył taki wniosek.
  4. Klientowi – osobie fizycznej, po wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego, przysługuje prawo do złożenia do podmiotu uprawnionego do pozasądowego rozwiązywania sporów, wniosek o wszczęcie postępowania w związku ze świadczonymi przez Marshal sp. Z o.o. usługami.
  5. Podmiotem uprawnionym do pozasądowego rozwiązywania sporów w związku ze świadczonymi przez Marshal sp. Z o.o. usługami jest Rzecznik Finansowy.

 

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Paramentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony  osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ( ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/ Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. Zasady te stosuje się począwszy od 25 maja 2018 r.

  1. Administratorem Pani/ Pana danych osobowych jest broker ubezpieczeniowy:

MARSHAL SP. Z O.O.
z siedzibą przy ul. Wojska Polskiego 13, 58-200 Dzierżoniów
NIP: 882 19 20 993
KRS: 0000140079
tel. 74 8321 721

  1. Jeśli ma Pani/ Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania danych osobowych, a także przysługujących uprawnień Pani/ Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Danych Osobowych za pomocą adresu abi@marshal.pl

Programy ubezpieczeń

Oferujemy zindywidualizowane podejście i projektowanie ochrony ubezpieczeniowej przy uwzględnieniu specyficznych potrzeb oraz możliwości przedsiębiorcy. Analizujemy sytuację na rynku ubezpieczeń w celu dokonania wyboru zakładu gwarantującego realność ochrony ubezpieczeniowej i wysoką jakość obsługi. Negocjujemy dla naszych klientów optymalne warunki ubezpieczenia.

W ramach projektowania programu ubezpieczeń oferujemy:
  • wybór formy, zakresu i systemu ubezpieczenia
  • wybór, modyfikacja lub stworzenie odpowiedniego produktu (produktów) – adaptacja do potrzeb klienta, negocjowanie warunków ochrony, ceny oraz procedur związanych z obsługą programu
  • wybór odpowiedniego zakładu ubezpieczeń – uwzględniając kondycję finansową ubezpieczyciela, pozycję na rynku, wiarygodność i jakość usług
  • pośredniczenie przy zawarciu umowy bądź zawarcie umowy z zakładem w imieniu klienta
Przygotowujemy program ubezpieczeń w zakresie wszystkich rodzajów ubezpieczeń istotnych w działalności gospodarczej – w tym przede wszystkim:
  • mienia w zakresie all risks – w tym także sprzętu elektronicznego i maszyn
  • utraty zysku (Business Interruption)
  • odpowiedzialności cywilnej
  • komunikacyjnych i transportowych
  • finansowych – kredytów i gwarancji
  • budowlano-montażowych
  • zarządu – w tym ubezpieczenia: OC członków władz (D&O),
  • na życie oraz mienia prywatnego VIP
  • grupowych dla pracowników – na życie, NNW i zdrowotnych

Likwidacja szkód

Zapewniamy opiekę nad programem nie tylko na etapie jego tworzenia, ale także monitorujemy jego funkcjonowanie i wspieramy klienta w procesie likwidacji szkody, bądź w razie pojawienia się roszczeń. Nasz udział w likwidacji szkody przyspiesza ten proces i czyni go efektywnym. Dzięki naszej firmie możecie uzyskać Państwo należne i satysfakcjonujące odszkodowanie.

MARSHAL świadczy pomoc w dochodzeniu odszkodowań i świadczeń od zakładów ubezpieczeń i innych podmiotów zobowiązanych do naprawienia szkody:

Ubezpieczonym – z posiadanych przez nich ubezpieczeń majątkowych lub osobowych
Poszkodowanym – od sprawców szkody i zakładów ubezpieczeń odpowiadających za sprawców w ramach ubezpieczenia Odpowiedzialności Cywilnej

Nasz drugi dział: CENTRUM DOCHODZENIA ODSZKODOWAŃ specjalizuje się w dochodzeniu roszczeń z tytułu ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej. Działania CDO gwarantują sprawny proces likwidacji szkody, respektowanie praw Poszkodowanych przez zakłady ubezpieczeń i inne podmioty, właściwą ocenę możliwości dochodzenia roszczeń. Dysponujemy odpowiednim zapleczem merytorycznym i technicznym, aby zrealizować każde roszczenie odszkodowawcze. Współpracujemy z najlepszymi specjalistami z zakresu odszkodowań, pracownicy naszej firmy to osoby z wieloletnią praktyką.

Obsługa brokerska

Broker ubezpieczeniowy to niezależny doradca w obszarze ubezpieczeń i zarządzania ryzykiem. Broker posiada specjalistyczną wiedzę, którą zgodnie z Ustawą z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń jest zobowiązany poszerzać i zgłębiać poprzez przedmiotowe szkolenia.

Rynek ubezpieczeniowy jest bardzo rozbudowany pod względem dystrybucji ubezpieczeń. Sprzedaż produktowa odbywa się na wielu płaszczyznach, zarówno poprzez samego Ubezpieczyciela  (w siedzibie Towarzystwa), poprzez agentów, multiagentów, brokerów jak również przez Internet ( tzw. directy). Jednak należy zadać sobie pytanie: Czy poprzez wszystkie wymienione kanały dystrybucji otrzymamy produkt/program ubezpieczeniowy, który spełni nasze oczekiwania i wymagania?

Broker reprezentuje klienta nie Ubezpieczyciela, a co za tym idzie jest zobowiązany doradzić klientowi najkorzystniejsze dla niego rozwiązania.

Korzyści obsługi brokerskiej to przede wszystkim:

  • Zoptymalizowanie programu ubezpieczeń poprzez weryfikację aktualnego stanu ochrony ubezpieczeniowej , przeprowadzenie audytu ubezpieczeniowego w celu określenia ryzyka oraz potrzeb przedsiębiorstwa
  • Racjonalizacja  kosztów ubezpieczeń poprzez właściwe dopasowanie ochrony  ubezpieczeniowej i skuteczne negocjacje  warunków , które pozwalają zmniejszyć koszty ubezpieczenia przy zachowaniu realności ochrony ubezpieczeniowej
  • Obsługa ubezpieczeń – czyli wykonywania czynności związanych z obsługą programu ubezpieczeń, przygotowanie dokumentacji, monitorowanie wznowień i płatności składek, składania oświadczeń i dokonywania  wypowiedzeń zawartych umów  ubezpieczeniowych
  • Pomoc w procesie likwidacji szkód-ocena roszczeń wsparcie merytoryczne i organizacyjne, maksymalne możliwe do uzyskania odszkodowania – pomoc w procesie odwoławczym, pomoc prawna
  • Darmowa obsługa- broker wynagradzany jest za zawarcie umów ubezpieczenia i ich obsługę w formie kurtażu opłacanego przez zakład
    ubezpieczeń
  • Doradztwo  w zakresie zarządzania ryzykiem, szkód, bieżącej obsługi.

O firmie

Jesteśmy Kancelarią Brokera Ubezpieczeniowego MARSHAL , która oferuje usługi doradztwa w zakresie ubezpieczeń dla przedsiębiorstw tych dużych i małych. Tworzymy programy ubezpieczeń, negocjujemy najlepsze ceny. Zawsze działamy w interesie klienta, a nasze wysokie kwalifikacje i doświadczenie w zakresie ubezpieczeń oraz  prawa, stanowią wsparcie zarówno przy podejmowaniu decyzji co do wyboru ubezpieczenia, jak i na etapie dochodzenia odszkodowania. Nasz udział w likwidacji szkody przyspiesza ten proces i czyni go efektywnym.

Wsparciem w procesie likwidacji szkód jest nasz drugi dział Centrum Dochodzenia Odszkodowań oraz Kancelaria Adwokacka dr hab. Ilona Kwiecień.

Współpracujemy z Katedrą Ubezpieczeń Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, co gwarantuje wysoki poziom merytoryczny i stałe doskonalenie kwalifikacji.

Kancelaria Brokera Ubezpieczeniowego MARSHAL działa od stycznia 2003r. na podstawie zezwolenia KNUiFE nr 1183/03. Utworzona została przez pracowników naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Obsługujemy branże, które wymagają doświadczenia i wiedzy ubezpieczeniowej. Nie boimy się trudnych tematów, lubimy pracować z ludźmi, którzy są świadomi ryzyka.

W naszym portfelu mieszczą się: kopalnie, gminy, firmy produkcyjne, usługowe, transportowe, budowlane,  IT, medyczne.